Harry Potter -pelit in Finnish

Keskustelua Harry Potter -peleistä suomeksi, kun jäi tuolla Suomi-ketjussa kesken.

Mä pääsin Wizard Uniten tapahtumassa tänään niukin naukin toiseen tehtäväjuttuun. Luihuisia ei meinannut löytyä millään. Paitsi sitten kun ne kaksi oli löytynyt ja piti löytää puuskupuheja. Nyt uupuu puuskupuh ja pari porttiavainta pitäisi saada avattua.

Miulla oli tosi paljon, että just niitä oppilaita mitä tarttes, ei meinannut tulla. Oikeasti tyyliin joka toinen oli aluksi rohkelikko, mutta kun niitä tarttesi, ne katosivat kartalta. Ja sitten ainakin yksi karkasi.

Oon tosiaan jo viimeisessä osassa, plus sitten tarvitsen vielä porttiavaimista ne mitä saa vaan niistä.

Kävelin tosiaan jotain pari tuntia pihalla, ja kotiin kun pääsin niin itse neljännestä tehtävästä puuttui vielä yksi rohkelikko, ja kaksi high foundablea. Nyt puuttuu enää high foundable.

Saa nyt nähdä, et mikä päivä saan eventin tehtyä loppuun, kun on vähän epävakaista säätä luvassa.

Muutekseen, milläs tasolla sitä ollaan? Itse oon nyt level 26, eilen juuri pääsin sinne asti

Mulla ei spawnaa niitä luihuisia sitten millään, kun taas siinä Hogwarts school -kategoriassa ne on yksiä yleisimmistä (siellä taas rohkelikot ja mörkökaappi on ne rareimmat). Täällä ei ole myöskään tavernoja lähimailla kovin kummoisesti (kaksi fortressia kyllä, oon käynyt paristi grindaamassa foundableja, en niinkään XP:tä ja yrittänyt samalla saada niitä formidable pixieitä), joten oon koko ajan vailla loitsuenergiaa. Jos ne kaksi luihuista löytyisi, niin saisin tuota eventtiä eteenpäin, mut ehkä huomenna, kun taas lähden liikenteeseen täältä (tänään lähinnä teen kirjallisia hommia kotoa). On mulla kyllä tavallaan aikaa vääntää tuota eventtiä eteenpäin ja suht optimistinen oon sen suhteen, että onnistun, mutta jos niitä luihuisia spawnais edes, niin ois kiva.

Mä oon itse tasolla 19, mikä tuntuu huimalta, koska en ole pelannut kuin heinäkuun lopusta - enkä pelaa kovin paljoa. Mä olen aika paljon hyödyntänyt niitä Baruffio’s Brain Elixirejä ja jonkun kerran grindannut fortresseja. Yleensä ihanasti porttiavain tupsauttaa jonkun raivostuttavan 2-3k XP just silloin, kun en sitä haluaisi ja se pompsauttaa mut seuraavalle levelille. Mitä ammatteja muuten ootte valinneet? Itse oon professori, koska aika paljon varmasti tuun pelaamaan soolona ja professori tuntui soolopeliin sopivimmalta, koska on suht ok balanssi hyökkäystä ja puolustusta (itse toki oon tällä hetkellä aika offensive-based statseissa). Kovasti houkuttais kyllä ainakin jossain välissä kokeilla noita muitakin, esim. pelata auroria. Ihan vaikka jo sen takia, että luihuisaurori ois aika kiva :smiley:

Nyt pitäis ilmeisesti myös alkaa tulla niitä ihmissusi-odditeja, kun 15.8. on täysikuu! Ootteko ajatellut käydä kävelemässä ja etsimässä vai ootteko saaneet jo heinäkuussa ihmissudet täyteen? Mä itse tykkään noista oddities-kategorian kavereista, koska ne yleensä saan kiinni helpolla. Manailen noiden muiden kategorioiden kanssa sitä, että haiskuja ei tuu koskaan vastaan - ja ne karkaa kaikki. Oon nähnyt huikeat 3 ja niistä 100% on karannut. Ei ole kovin huikea onnistumisprosentti :smiley:

Tarviin vielä yhden ihmissuden karvatupon sitä tehtävää varten, ja varmaan muutenkin niitä tartteisi et saisi sen taulun täyteen. Mitään isoja ongelmia ei oikeastaan ole ollut, muutama sellainen tosi harvinainen on livennyt käsistä ja sitä sitten oon kiroillut. Vaikeinta oli valvoa muutamana yönä aamun sarastukseen, että sain doxyn papanoita…

Ja joo, valitsin myös itelleni ammatiksi professorin, se kun eniten miellytti valinnan hetkellä.

Miulla on tosiaan tässä lähellä sellainen alue jossa on runsaasti innejä, ja fortressejakin on ihan tarpeeksi. Sillein ei ole vaikeuksia niiden suhteen, mutta miun ruuansulatusjärjestelmällä (ja estyneellä persoonallisuudella) sitä toivoisin, että olisivat vielä vähän lähempänä.

Mäkin oon tasolla 19. Olen tainnut pelata vähän laiskasti. SOS tehtävissä etsin kanssa formidable pixieitä fortresseista. Yhtäkään ei ole vielä tullut. Ammatiksi valitsin magizoologin. En jaksanut hirveästi perehtyä että mitä eroa niissä on ja otin sen mikä tuntui kivoimmalta vähän mututuntumalla. Tässä lähellä on leikkipuisto, josta ylettyy fortressiin ja yhteen inniin. Jostain syystä suosin sitä Vompatin kanssa kesälomalla. Onkohan mulla yhtään ihmissutta… En ainakaan muista. Mulla tulee niissä odditieissa vaan erklingejä vastaan.

Sain Vompattia hoidosta hakiessa toisen puuskupuhin, mut on niin lyhyt matka että edelleen oon kakkoskohdassa porttiavainten kanssa. Jaksaisikohan illalla lähteä lenkille…

Mä saan kyllä vaikka kuinka niitä common pixieitä, kerran tuli myös yksi imposing pixie, mutta kun ne formidablet! Pitäis ehkä perjantaina tai lauantaina taas yrittää, jos nään serkkua. Se asuu fortressin vieressä, joten vois hyvinkin kokeilla. Miehen luona taas ei oo yhtikäs mitään. Se pelaa Pokemon GO:ta ja sillä on siellä vaikka kuinka gymejä, mutta koko alueella ei ole ainuttakaan fortressiä. Sellaseen päästäkseen pitäis kävellä joku 3-5km, ei kiitos. Keskustassa niitä kyllä riittäis, pienellä alueella (Hämeenpuisto) niitä on varmaan 4 kpl jonossa, mutta ei sinne jaksa joka päivä lähteä, ei sitten millään. Vähän jännittääpelottaa, että opiskelupaikkakunta on kokonaisuutena sellanen, että siellä ei ole yhtikäs mitään. Keskustassa veikkaisin, että vois olla yks harvoista fortresseista ellei jopa useampi, mutta veikkaan, että sitä lähempää on turha edes haaveilla löytävänsä.

Erklingejä tulee mullakin vastaan koko ajan. Kentaureja kanssa, mutta yhtenä päivänä miehen nurkilla on leprechaun-invaasio, sain varmaan yhden lenkin aikana 7 leprechaunia :smiley: Horned Serpentejä oon haalinut kolme, niitä jousia ja muniakin oon saanut mukavasti, kun oon grindannut fortresseissa, tosin nyt mulla alkaa olla oddity-riimukivet vähissä.

Se oli kyllä aikamoinen painajainen kerätä niitä formidableja! Siinä tuli kulutettua monta tuntia yhteensä, että sai niitä tarpeeksi. Useampaan otteeseen tietty piti käydä, koska piti käydä hankkimassa energiaa välillä…

Mä mielelläni saisin ne formidable pixiet kerättyä ASAP, koska seuraavaks tuleva trio ois suht helppo (5 masterfull spells, brew 7 potions, 3 troll bogies from troll confoundables) ja liemiä lukuunottamatta nopeesti tehtävissä, jonka jälkeen tulis sit ne doxy droppingsit ja ihmissuden karvatupsut, joka ois niin kätevä saada alta pois nyt, kun ois täysikuukin ja ihmissusia saatavilla. Muuten mä jumitan kuukauden tuossa tehtävässä pelkästään ihmissusien takia.

Sitähän tässä ollaan oltu, kuukausi jumissa :smile:

Mä en oo katsonut mitä tuleman pitää, elän tehtävä kerrallaan. Ja jumitan niiden tyhmien hutsujen kanssa.

Nii no en oo mitenkään yrittänyt nähdä tulevaan noiden tehtävien kanssa, mutta tollaset aikaan sidotut on ärsyttäviä. Et ainoastaan täyden kuun aikaan saa ihmissusia, mut sit niitä on fortressissa vastassa ihan koko ajan, mut niiltä ei sit tietenkään saa sitä mitä tartteis.

Kuulemma sit jossain vaiheessa pitäisi saada useampi kaveri samaan aikaan fortressille, mikä ärsyttää ihan suunnattomasti. Pelaan ihan yksin, enkä oo sellanen ihminen joka ettis uusia ihmisiä pelaamaan randomisti. Huoh. No toivottavasti sellainen tehtävä ei tuu pitkään aikaan.

Tommoset tehtävät mitkä onnistuu vain kerran kuussa on kyllä tyhmiä. Ja simmoset että on pakko olla kavereita, jotka pelaa.

Niin ja se olis kiva, jos ei velvoitettais olemaan hereillä tietyn aikaan päivästä. Tai lähinnä et jos joku ilmestyy vaan yöllä tai päivällä, se on viel ookoo. Mut aika moni ei luonnostaan ole hereillä 3:30 - 5:00 niin kun jossain vaiheessa sanottiin, et doxyt on vaan liikkeellä.

No tuo 3.30 - 5.00 on kyllä ihan älytön.

Mua ärsyttää tällä hetkellä, kun oon ollut kohta tunnin pelailemassa Potteria ja tänne ei spawnaa mitään. Ja se mitä spawnaa niin sitä saa yrittää 15 kertaa. Jotenkin tuntuu, et onko vaikeutta nostettu vai onko tää alue vaan muuttunut surkeaksi. Yks Dumbledore jäi kiinni, mutta sitten Firenze otti hatkat, vaikka oli dawdle draught alla. No, yhden formidable pixien oon saanut ja yhden brilliant slytherin studentin, että ei ihan kökkö reissu, mutta jo on surkeeta. 6 pimeyden paljastinta lähitavernoissa ja silti ei mitään. Ehkä 10 spawnia ja nekin low threat ja yleisiä.

Tuleeko teillä kuinka paljon noita eventti traceja? Mä oon nähnyt vain muutaman, suurin osa korpinkynsiä. Yleensä täällä on hyviä massa-spawn kohtia, mutta tänään ei tule mitään. Ärsyttää ihan vietävästi + kaikki syö vaan tänään mun loitsuenergiat eikä fortresskaan anna mitään muuta kun yhden lentävän avaimen ja kentaurin jousen niiden peruskirjojen lisäks. Ehkä sitä pitää vaan pelata siellä keskustassa, ei tästä muuten tuu mitään. Selvästi Tampere on niin pieni paikka, että täällä ei tapahdu mitään tänään.

Jos noi dawn ja dusk elää vuodenaikojen mukaan, niin talvellahan toi helpottuu huomattavasti.

Miulla tulee jopa kotiin ihan kivasti. Jos on mennyt tarpeeksi aikaa, niin saattaa olla 2-4 event tracea. Mutta ovat usein sitä samaa.

Mulle tulee kotiin vaan niitä yleisimpiä. Ja on muuten mustakin heikonlaisesti event-traceja. Jännästi en nähnyt keskustassa yhtäkään. Vähän syrjemmällä sitten paremmin.

Mä joskus selvittelin noita oddity-otusten spawn-aikoja; doxy on dawn, leprechaun dawn ja dusk, horned serpent dusk-dawn, kentauri ja erkling koko päivän, pixie vaan yöllä, kuten vampyyrikin ja ihmissusi tietysti täysikuulla ja yöllä. Yhden kerran oon ite ollut hereillä tollon viiden aikaan, kun doxyja pitäs olla liikkeellä, kotiin ilmestyi leprechaun :smiley:

Pääsinpäs mäkin vihdoin eventissä kakkostasolle ja ylläripylläri puuskut hävis :joy: Mut saatoin keksiä jotain minisysteemiä siihen, että sais niitä formidable pixieitä vastustajaksi, täytyy yrittää vielä joku päivä, kun luultavasti tässä viikonloppuna ja loppuviikosta ylipäänsä vois jopa olla hetki aikaa pelatakin.